Goa - Reisverslag uit New Delhi, India van Karin Aalbers - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit New Delhi, India van Karin Aalbers - WaarBenJij.nu

Goa

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

13 Januari 2010 | India, New Delhi

Hallo allemaal,

Met vertraging alsnog mijn ( zowaar korte) reisverslag met helaas slecht nieuws uit Nederland.

Ik zag er naar uit om een paar weken bij te komen na de intensieve maanden die we achter de rug hadden maar helaas bereikte mij onverwachts het bericht dat mijn vader longkanker heeft. Hierdoor werd er een schaduw geworpen over deze periode en kwam deze voor mij vooral in het teken van onzekerheid te staan.

Toch hebben we ook wel plezier gehad.
Vlak voor Kerst kwamen Sven, Margot, Ossip, Chris en Sonja over en met hen hebben we 2 weken doorgebracht. We hebben hele dagen bij het strand doorgebracht, ik heb veel boeken gelezen maar we zijn er ook op uitgetrokken met de scooters, werd er dagelijks geschaakt (ik schiet nog niet erg op), werden er vele uren met de bal doorgebracht (sloeg ik over) en was Ossip heel blij met de zee.

De natuur is hier prachtig met vele rijstvelden en palmen en het strand waar we zaten was ook erg leuk met allemaal bamboe hutten, restaurantjes waar je zelf je vis/krab/kreeft/garnalen kon uitzoeken en een relaxte sfeer. Wij zaten in een “resort”van Gregorio, onze fotogenieke, yoga / muziekguru Italiaan die ook als alles tegenzat, gelukzalig bleef zingen. Dit is ook de eerste plek in India waar ik wel een paar maanden zou kunnen verblijven en waar ik kan wegdromen over de leuke Portugese huisjes met veranda..

De feestdagen in de tropen blijven toch bijzonder; je hebt echt geen idee dat je richting kerst gaat en als niemand het zou zeggen, dan zou je het zo vergeten behalve als je erop uit trekt en de meest bijzondere kerststallen tegenkomt compleet met zebra’s en olifanten en heel veel knipperende lichtjes. Gelukkig hadden we nog wat kerstengelen (zie foto’s) en hadden we wat prachtige kerstbomen op de kop getikt.

Met Oud en Nieuw zijn we her en der het strand op geweest met Onkar, onze favoriete ober van het guesthouse. Helaas eindigde deze avond in het ziekenhuis omdat Sonja haar teen had gebroken (werd overigens in India op de foto niet gezien!). Na deze onstuimige start hopen we maar op het beste voor 2010.

2 januari hebben we weer allemaal afscheid genomen van elkaar en hebben we allemaal wat problemen gehad om te komen waar we wilden zijn; Sven, Margot en Ossip zijn met een dag vertraging uiteindelijk teruggekomen, Chris en Sonja hebben hun vlucht vanaf Delhi gemist omdat hun vliegtuig niet op Delhi kon landen ivm mist en wij wilden naar Hampi maar konden geen vervoer vinden dus ook dat ging niet door.

Nu zitten we inmiddels in Kerala, in het zuiden van India
Nogmaals een heel gelukkig en gezond 2010 gewenst, ook namens Rein.

ps; ik heb 7 foto's van Sonja gebruikt voor het verslag.

Liefs,
Karin



  • 13 Januari 2010 - 14:41

    Syl ..peet:

    hoi karin en rein,hadden van de jongens al vernomen dat het geslaagde vakantie was, inderdaad heel anders als hier ,waar we behoorlijk wat sneeuw en kou hebben en volgens de verwachting nog wel even aanhoud de grote vraag is hier dan ook.. komt er een elfsteden tocht...hoop dat je ondanks het slecht nieuws voorlopig nog kan genieten van India..voor jullie ook een gezond en gezellig 2010 kus peet en syl

  • 13 Januari 2010 - 15:11

    Je Wijf:

    Gelukkig, ik heb het verslag net binnen.:-)

    Allereerst,wat zit je haar zo hel erg leuk.Zo ken ik de oude karin weer een beetje.Ik vindt en blijft je dit veel beter zien staan.:-)

    Ten 2e heb ik je net gesproken, en was ik daar weer heel erg blij mee.WE houen contact, ook mbt Pa.(zal Paultje ook nog bellen, is er hier door alle hectiek ook niet van gekomen)

    Ten 3e, wat een lekkere vent met de duvelhoortntjes op het hppfd.Lijkt me een lekker toetje:-)

    Ten 4e, ben nog steeds niet toegekomen aan het oud/nieuw verslag:-)

    Ten 5e, de kloosterveenstraat is vlak bij de Leggelostraat, dus jopelijk gaat dat hem worden, heb alleen de kijk afspraak net verzette want ik moet om 9 uur in het Dijkzigt zijn.(jottum)

    Overigens was je verslag helemaal niet zo kort hoor.

    Super gaaf dat jullie nu naar het Zuiden gaan, en daar weer 2 weken blijven.

    Kaar hoe vondt je het om weer zo,n klein kindje om je heen te hebben.(gingen je hormonen nog opspelen?:-)

    Nou lievie, ik spreek je volgende week weer.
    Hele dikke kus, ook aan Rein

    Je wijf

  • 13 Januari 2010 - 15:20

    Je Wijf:

    Schatje, ik krijg net je privemail binnen, dus heb je net terug gemailt.
    Dikke kus
    Je wijf

  • 13 Januari 2010 - 15:31

    Yttje:

    Hoi Luitjes,

    Zo kort was het verslag nu ook weer niet. Weer leuk om wat te horen en de foto´s zijn om jaloers op te worden.
    Voor jullie ook een heel fijn 2010 en ik hoop dat jullie, ondanks het slechte bericht van je vader, toch kunnen blijven genieten van deze mooie reis.

    Heel veel liefs voor jullie beiden,
    Yt

  • 01 Februari 2010 - 16:41

    Caroline Tordoir:

    Lieve Karin en Rein,

    Eindelijk lees ik weer eens jullie reisverslagen, prachtig hoor en indrukwekkend! Wel een akelig bericht, Karin, van je vader. Laten we er maar het beste van hopen. Het lijkt mij heel raar om bij zo'n bericht op zo'n afstand te zitten. Hopelijk heb je veel steun aan Rein.
    Verder een mooie reis hoor, en prachtige foto's. Die foto van jou Karin in de zee met die golf erachter is er één om uit te vergroten. Wat een natuurschoon!
    Hier gaat alles zijn gangetje, het blijft maar sneeuwen en het ijs was K (slecht) om te schaatsen...

    Nou, Ik wens jullie sterkte en toch ook maar een goed vervolg van jullie reis.

    Liefs, Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2010

The End!

05 Maart 2010

Bhutan

18 Februari 2010

het laatste stukje

18 Februari 2010

De trein naar Darjeeling..

18 Februari 2010

kolkata / calcutta
Karin

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 92366

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 06 Maart 2014

Myanmar 2014

07 Februari 2013 - 07 Maart 2013

West Afrika 2013

25 Oktober 2012 - 01 November 2012

Dubai

30 Maart 2012 - 10 Mei 2012

VS

23 Januari 2011 - 31 Januari 2011

fins lapland

29 Maart 2010 - 07 Augustus 2010

santiago de compostella

06 September 2009 - 15 Maart 2010

Mijn eerste reis

10 Mei 2012 - 30 November -0001

Zuid Amerika 2012

Landen bezocht: